3. Etappe Groningen - Zuidlaren 11- 12 juli 2015

18 september 2016 - Onnen, Nederland

Lopers: Marga, Cindy, Jowien, Ingrid en Annemieke

In de tweede week van juli reden we weer allen richting het hoge noorden. De een wat langer dan de ander, maar we waren er allemaal weer.

Ingrid had een leuke B&B weten te boeken met als GROOT extra, een zwembad... En laat het nou dat weekend echt warm zijn...
We hadden eigenlijk het hele achterhuis voor onszelf, een soort huis in een huis.
Na enige parkeerstress in Groningen, alles wat we vonden was maar voor 2 uur. En we hebben een prima looptempo, maar dat was wel erg vooruitstrevend....
Dwars door de stad Groningen, langs al die leuke winkeltjes ( wel goed voor onze portemonnee..), via een stadspark de weides en bossen in.
Wat een prachtig gebied was dit om te lopen. Ons meerdere keren staan verlekkeren aan al die prachtige huizen met lappen grond er omheen, de rust in de bossen, de zon. Het voelde een beetje als vakantie...
En als je dan aankomt in Onnen, en je je bikini al aanhad... Je alleen je wandelschoenen en kleren uit hoeft te doen... En je dan PLONS, dat zwembad in kunt plonsen, dat was wel het ultieme cadeautje!
Heerlijk een uur liggen dobberen, tig pogingen gedaan om met de I-phone van Jowien een zwembadzelfie te maken... Heus lastig, om binnen 10 tellen terug in het midden van het zwembad te zijn. Zalig!
Boven hadden we twee kamers, maar we mochten de matrassen verslepen. Dus uiteindelijk lag Pluis in de bedstee, Cindy en Ingrid in het twee persoons bed en Marga en Jowien op een matras op de grond.
Na een rondje douche op naar Groningen waar we heerlijk hebben gegeten in een tapasrestaurant. En daarna nog zitten naborrelen in de immense tuin die hoorde bij de B&B.
De volgende dag lekker ontbeten en op pad naar Zuid-Laren.