2. Etappe 2 Groningen-Garnwerd 2 mei 2015

10 mei 2015 - Garnwerd, Nederland

Lopers: Marga, Cindy, Jowien, Ingrid en Annemieke Pluis

En daar gingen we weer, dat hele eind naar Garnwerd. De bed & breakfast in Garnwerd was ons zo goed bevallen dat we besloten hadden om de route verkeerd om te lopen. Zo konden we nog een keer daar slapen en vooral...ontbijten. Want dat was daar toch wel echt een feestje.
Pluis met de pont naar de overkant, bij Ingrid ingestapt om in Zwolle over te stappen bij Marga in de auto.
Jowien en Cindy gingen rechtstreeks en dat ging gewoon soepel! ;-)

in Garnwerd werden we niet allerhartelijkst ontvangen. Er was een bruiloft en daar leek een lichte stressstemming van te zijn.
Nadat we onze tassen in de gang hadden gezet, Marga (nadat ze de auto had weg gezet) bij gods gratie nog mocht plassen, gingen we op weg naar Hamming waar Cindy en Jowien op het terras zaten.
Ons in de auto van Michel gepropt, op naar Groningen! Via die heerlijke plattelandsweggetjes (smal) en bruggetjes was dit zo'n 20 minuutjes rijden. Ware het niet dat we bij een brug kwamen waar we echt met geen mogelijkheid door heen dachten te kunnen. De brug of de weg werden gerenoveerd en er stonden allerlei rood/witte metalen afzettingen. Dat er al een heleboel rood/wit weg was op de plek waar je er met de auto doorheen kon, hielp niet.
Maar Jowien deed het...Ze reed er gewoon doorheen, zonder schrammetje! Om vervolgens daarna 5 minuten lang te foeteren dat dat toch niet normaal was...:-D

In Groningen even zoeken naar parkeerplek, maar om 13.15 gingen we dan op weg.
Dwars door het centrum van Groningen, wat heel goed is voor je portemonnee, want we zagen zat leuke winkeltjes, maar hé, geen tijd want er waren kilometers te maken.
Omdat we de route andersom liepen was het soms wel zoeken naar de pieterpad-bordjes. Rood-witte vlaggetjes.
Gelukkig had Ingrid haar gps weer mee en liepen we zonder problemen Groningen uit. Dwars door een prachtig park, via een woonwijk, langs prachtige boerderijen en huis, door het bos naar de weilanden.
Wat was het prachtig weer en wat loopt dat toch heerlijk. Kletsend, lachend wandelden we zonder problemen 10 kilometer weg.
Na een tankbeurt, plaspauze en blarencheck hadden Ingrid en Marga berekend dat het nog zo'n 4,5 kilometer zou zijn.
Maar net als de vorige keer, die is echt nog LANG...
Op een gegeven moment zagen Ingrid en Pluis dat we een weiland in moesten. "Zullen we ze dat nu vertellen of pas als het zover is?" en op dat moment zegt Marga "Zou toch een grap wezen als we hier nu dit weiland door moeten". Eh...ja dus...
Niet zo erg als de vorige keer, want er liep gewoon een weg. Maar die weg boog scherp af naar rechts terwijl wij onze molen van Garnwerd aan de linkerkant zagen.
Dus...hop, onder een elektriciteitsdraad door, over een hek ( wat later ook gewoon open kon bleek..), dwars door een weiland, tussen een gazen hek en weer elektriciteitsdraad door, maar we hadden wel een heel stuk afgestoken.
Ja, we horen jullie denken, "Dan hebben jullie niet alles gelopen". Maar wij vinden dat de afstand die we van de parkeergarage tot het startpunt hadden gelopen, voor ons spreekt.

Verder op de weg langs de schapen en lammetjes, kwam die molen steeds dichter bij en om 16.45 weer binnen.
Na een douche waar op werd geklokt, want die geiser kon onze douche-sessies de vorige keer ook al niet aan zijn Marga en Jowien de auto gaan halen.
We hadden gereserveerd bij Hamming, maar nadat Cindy en Ingrid de kaart eens even hadden bekeken, besloten we dat we toch ergens anders wilden eten.
Uiteindelijk belandden we bij de Gouden Karper, waar we allerhartelijkst werden ontvangen. De bazin vertelde wat er op de kaart stond maar lichtte ook al toe wat waar in zat, bedacht dat het lekker was om een gemixte broodschaal te laten komen, kortom, wat voelden wij ons welkom.
Heerlijk gegeten en als toetje een grand dessert welke niet op de kaart stond, maar de bazin weer voor ons bedacht. Als we ooit weer daar in de buurt zijn, gaan we weer daar eten, echt een aanrader!

Wat was het weer een feestje, op naar de volgende etappe!